-
dyrektor
Nauczyciel dyplomowany, egzaminator sprawdzianu po szkole podstawowej dla uczniów z upośledzeniem umysłowym. Ukończyła studia magisterskie z zakresu pedagogiki specjalnej na Uniwersytecie Szczecińskim oraz studia podyplomowe z diagnozy i terapii pedagogicznej,historii i zarządzania. Doświadczenie w pracy zawodowej zdobywała na stanowiskach nauczyciela i kierownika internatu w ośrodku dla dzieci z upośledzeniem umysłowym oraz na stanowiskach w Kuratorium Oświaty i Wydziale Oświaty Urzędu Miasta Szczecin. Dodatkowo do roku 2008 współpracowała z Okręgową Komisją Egzaminacyjną w Poznaniu w systemie egzaminów. Zainteresowania zawodowe skupiają się wokół pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
-
psycholog
Doktor nauk społecznych, psycholog, psychoterapeuta (psychoterapia zintegrowana). Odbyła liczne szkolenia z zakresu terapii – szkoliła się w nurcie Gestalt, teorii relacji z obiektem, terapii poznawczo-behawioralnej i terapii dzieci molestowanych seksualnie. Autorka ponad 30 publikacji naukowych i popularno-naukowych z zakresu psychologii rozwojowej, społecznej, psychologii pracy.
Ukończyła studia doktoranckie z psychologii i podyplomowe:
1) pedagogikę ogólną i szkolną,
2) psychologię zarządzania,
3) psychologię komunikowania i kreowania wizerunku publicznego.Przez 12 lat była wykładowcą na studiach MBA na Uniwersytecie Szczecińskim. Współpracowała z MOPR, policją, sądem, RODK. Obecnie pracuje jako adiunkt w Zakładzie Psychologii Rozwoju Człowieka (Uniwersytet Szczeciński) i Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 4 w Szczecinie, w której zajmuje się szeroko rozumianą pomocą psychologiczną: diagnozą dzieci i młodzieży, terapią, poradnictwem (konsultacje wychowawcze dla rodziców, konsultacje psychologiczne). Jej głównym obszarem zainteresowań zawodowych jest psychologia dzieci i młodzieży oraz psychologia społeczna. Autorka portalu poświęconego psychologii: www.psychologiaity.com.
Obszary, w jakich się specjalizuję:
- nieprawidłowości rozwoju poznawczego dzieci i młodzieży (dysleksja rozwojowa, inteligencja niższa niż przeciętna);
- inteligencja wyższa niż przeciętna;
- rozwój psychoseksualny dzieci;
- dziecko w sytuacji rozwodu;
- procesy zachodzące w grupie.
-
psycholog
Psycholog – absolwentka psychologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu; psychoterapeutka – absolwentka Czteroletniego Kursu Psychoterapii w Polskim Instytucie Ericksonowskim. Korzysta z superwizji. W Poradni psychologicznej zajmuje się diagnozą, psychoedukacją, interwencją kryzysową.
Doświadczenie zawodowe: praca w szkołach (etapy kształcenia od podstawowego do wyższego), w MOPR, w Centrum Psychiatrycznym na oddziale dziennym, w Poradniach Zdrowia Psychicznego. -
psycholog
w przygotowaniu
-
psycholog
Psycholog, absolwentka psychologii klinicznej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i psychoterapeutka (absolwentka Czteroletniego Kursu Psychoterapii w Polskim Instytucie Ericksonowskim.), certyfikowana psychoterapeutka terapii analitycznej Sandplay („Terapia w Piaskownicy”), nauczyciel mianowany.
Zajmuję się psychoterapią indywidualną dzieci, młodzieży, terapią rodzinną, interwencją w kryzysie oraz poradnictwem psychologicznym. Doświadczenie zawodowe zdobyłam m.in. w: Poradni Zdrowia Psychicznego, Poradniach Psychologiczno –Pedagogicznych, Poradni dla Osób z Problemami Alkoholowymi, Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie. Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego i pracuję pod regularną superwizją prowadzoną przez superwizorów akredytowanych przez PTP.
-
psycholog
Doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie psychologia. Absolwentka studiów magisterskich i doktoranckich w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego (dwie specjalności: kliniczna oraz organizacji i zarządzania). Ukończyła Podyplomowe Studia Pedagogiczne. Od 2001r. pracuje jako psycholog w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej nr 4 w Szczecinie. Od 2011r. zatrudniona w Zakładzie Psychologii Klinicznej i Psychoprofilaktyki Instytutu Psychologii na Uniwersytecie Szczecińskim w charakterze adiunkta. Naukowo zajmuje się psychopatologią i psychologią kliniczną dzieci i młodzieży, prowadzi zajęcia dydaktyczne n.t. wykorzystania arteterapii (w tym terapii tańcem) oraz relaksacji w pracy terapeutycznej oraz z zakresu psychometrii. Współautorka artykułów naukowych i prac badawczych prezentowanych na konferencjach naukowych. W swojej karierze zawodowej pracowała także na Dziennym Oddziale Psychiatrycznym w ZOZ MSWiA. Brała udział w projektach współfinansowanych przez UE jako psycholog zajmujący się aktywizacją zawodową i wsparciem psychologicznym dla osób bezrobotnych oraz młodzieży usamodzielniającej się. Ukończyła wiele kursów w zakresie pomocy psychologicznej dla dzieci i dorosłych. Na początku 2015 r. ukończyła kurs „Rok z terapią poznawczo-behawioralną dzieci i młodzieży”.
Obecnie w Poradni pracuje na ½ etatu i zajmuje się:
poradnictwem zawodowym dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych (warsztaty i pogadanki dla klas, indywidualna diagnoza preferencji i predyspozycji zawodowych, konsultacje zawodowe),
diagnozą psychologiczną uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych (diagnoza trudności społeczno – emocjonalnych młodzieży; trudności w nauce; zaburzonych relacji w rodzinie; problemów związanych z nadużywaniem komputera (telefonu itp.), z zaburzeniami zachowania, czy samookaleczeniami; zaburzeń jedzenia; trudności związanych z tożsamością płciową nastolatka; problemów związanych z niepełnosprawnością; problemów wychowawczych),
wsparciem w ramach konsultacji zarówno uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, jak i ich rodziców w trudnych dla nich sytuacjach życiowych. -
psycholog
Psycholog, psychoterapeuta, pedagog
Ukończyłam zaawansowany stopień z zakresu terapii systemowej indywidualnej, par , rodzinnej i grupowej (WTTS Poznań, w trakcie certyfikacji), szkolenia z zakresu terapii lęku oraz z udzielania pomocy terapeutycznej dla osób z doświadczeniem zaniedbania (emocjonalnego, psychicznego, fizycznego), przemocy oraz strat prokreacyjnych (poronienie, aborcja, śmierć okołoporodowa) – The New Experience for Survivors of Trauma (certyfikat terapeuty NEST). Jestem członkiem nadzwyczajnym WTTS Poznań. Stale rozwijam się podnosząc swoje kwalifikacje na specjalistycznych szkoleniach i kursach dotyczących diagnozy, terapii, pomocy psychologicznej itp.Zajmuję się diagnozą dzieci i młodzieży, terapią indywidualną (młodzież, dorośli) i rodzinną , interwencją kryzysową, oraz pomocą psychologiczną. Doświadczenie zdobywałam pracując m.in. w poradni zdrowia psychicznego, ośrodku terapii dysleksji, szkołach – na wszystkich szczeblach edukacyjnych w tym w wyższych, odbywając staż na oddziale psychiatrycznym. Swoją pracę na bieżąco poddaję superwizji u certyfikowanych superwizorów (WTTS). Współprowadzę warsztat wychowawczy dla rodziców „Szkoła Rodziców”. Prowadziłam liczne szkolenia i warsztaty dla młodzieży i dorosłych z zakresu umiejętności miękkich, pracy z grupą oraz doradztwa zawodowego. Przez 8 lat związana byłam ze środowiskiem akademickim.
-
psycholog
w przygotowaniu
-
psycholog
Psycholog, psychoterapeuta (systemowa terapia indywidualna, par, rodzinna i grupowa- WTTS Poznań), specjalista ds. pedagogiki i terapii traumy ( towarzystwo DeGPT oraz BAG Traumpaedagogik), uczestniczka krótkich i dłuższych form szkoleniowych z zakresu diagnozy dzieci i młodzieży oraz psychoterapii. Swoją pracę poddaje stałej superwizji u certyfikowanych superwizorów. Jest członkiem nadzwyczajnym WTTS Poznań.
W poradni zajmuje się diagnozą, poradnictwem psychologicznym, interwencją kryzysową oraz terapią dzieci, młodzieży i rodzin. Doświadczenie zawodowe zdobyła pracując w różnych placówkach oświatowych (przedszkole, szkoła podstawowa i ponadpodstawowa), poradni zdrowia psychicznego, wspomagając studentów niepełnosprawnych na Uniwersytecie Szczecińskim. Prowadziła liczne warsztaty i inne formy pomocy grupowej dla dzieci i młodzieży.
-
psycholog
Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Szczecińskim. Ukończyła szkolenie z zakresu terapii dzieci i młodzieży oraz kurs Racjonalnej Terapii Zachowań. Aktualnie w trakcie certyfikowanego szkolenia – terapii behawioralno-pozawczej. Ponad trzy lata pracowała z dziećmi , młodzieżą i dorosłymi z Autyzmem i Zespołem Aspergera oraz ich rodzicami. Kompetencje i umiejętności psychologiczne rozwijała w trakcie stażu w Stowarzyszeniu SOS dla Rodziny oraz w Szpitalu Psychiatrycznym w Szczecinie. Prowadziła warsztaty neuropsychologiczne.
W Poradni zajmuje się diagnozą i wsparcie psychologicznym dzieci ( od okresu wczesnoszkolnego do końca szkoły podstawowej).Udziela konsultacji dla rodziców oraz nauczycieli. Prowadzi warsztaty psychoedukacyjne. -
psycholog
w przygotowaniu -
pedagog
Pedagog, nauczyciel dyplomowany, absolwentka Uniwersytetu Szczecińskiego, studiów podyplomowych „Diagnoza i Terapia Pedagogiczna”; nauczyciel akademicki (Uniwersytet Szczeciński, Wyższa Szkoła Humanistyczna TWP- min. zajęcia na studiach podyplomowych z zakresu Diagnozy i Terapii Pedagogicznej), pedagog – terapeuta Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej nr 4 w Szczecinie; posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie specyfiki rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym oraz pracy z uczniami z problemem specyficznych trudności w uczeniu się (dysleksji, dysortografii, dysgrafii); brała udział jako szkoleniowiec w wielu programach i projektach Szczecińskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Dysleksji, min.: Czytamy Razem, Dysleksja nie może być wymówką, Uczymy uczyć się; brała udział w projekcie edukacyjnym organizowanym przez Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego i wydział Oświaty Urzędu miasta Szczecina – opracowanie filmów edukacyjnych „Dysleksja”, Dysgrafia”, „Dysortografia” na Portalu Edukacyjnym „pe.szczecin.pl” ; a także w projekcie „Język angielski a dysleksja” – tworzenie game- learningu; wieloletni lider Programu Terapeutyczno –Edukacyjnego „Ortograffiti” na województwo zachodniopomorskie; Honorowy Członek Polskiego Towarzystwa Dysleksji.
W Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej nr 4 w Szczecinie prowadzi:
- zespołową terapię dysortografii,
- zespołową terapię dysgrafii,
- indywidualną terapię uczniów z ryzyka dysleksji i dysleksją rozwojową;
- konsultacje instruktażowe dotyczące pracy nad poprawą grafomotoryki i grafii;
- diagnozę pedagogiczną w kierunku dysgrafii;
- warsztaty profilaktyczno – terapeutyczne dla uczniów w szkołach.
-
pedagog
Pedagog, edukator MEN, nauczyciel dyplomowany. Studia podyplomowe z zakresu – doradztwa zawodowego i zarządzania w oświacie. Psychoedukator, trener w zakresie terapii Gestalt. Nauczyciel akademicki (Uniwersytet Szczeciński, Wyższa Szkoła Humanistyczna, Collegium Balticum). Prowadzi zajęcia z zakresu doradztwa zawodowego, psychoedukacji, umiejętności wychowawczych, zarządzania oraz metodyki prowadzenia zajęć dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Autorka licznych programów i projektów unijnych w tych obszarach. Współpracuje z placówkami doskonalenia zawodowego nauczycieli, głównie z Zachodniopomorskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
-
pedagog
Pedagog, nauczyciel dyplomowany, ukończyła studia podyplomowe z zakresu logopedii oraz diagnozy i terapii pedagogicznej. Prowadziła szkolenia dla nauczycieli i wolontariuszy w wielu programach Szczecińskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Dysleksji, m. in.: Czytamy Razem, Uczeń ryzyka dysleksji nie musi zostać uczniem dyslektycznym; brała udział w projekcie edukacyjnym zainicjowanym przez Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego i Wydział Oświaty Urzędu Miasta Szczecina – opracowanie filmów edukacyjnych „Dysleksja”, „Dysgrafia”, „Dysortografia” na Portalu Edukacyjnym „pe.szczecin.pl”.
W Poradni zajmuje się diagnozą pedagogiczną dzieci w wieku przedszkolnym i rozpoczynających edukację w szkole podstawowej, ponadto prowadzi indywidualną terapię pedagogiczną wspierającą dzieci w osiągnięciu gotowości szkolnej. Dzieli się swoją wiedzą z zakresu szeroko rozumianej gotowości szkolnej prowadząc prelekcje dla rodziców na terenie szkół i przedszkoli.
-
pedagog
W roku szkolnym 2020/21 nie pracuje.
Mgr pedagogiki specjalnej (UMCS w Lublinie), tyflopedagog o specjalności: rewalidacja niewidomych i słabo widzących. Studia podyplomowe: Diagnoza i terapia pedagogiczna (WSH TWP Szczecin), Pomoc psychologiczna i doradztwo psychospołeczne (Uniwersytet Szczeciński), Praca z uczniem zdolnym ( Uniwersytet Szczeciński), Kurs kwalifikacyjny Pedagogiki Specjalnej w zakresie Oligofrenopedagogiki (Wojewódzki Ośrodek Metodyczny w Szczecinie). Nauczyciel dyplomowany (od 2003 roku), cały czas rozwija swe kompetencje uczestnicząc w szkoleniach, konferencjach i kursach z zakresu diagnozy i terapii dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi.
W poradni prowadzi diagnozę i terapię indywidualną uczniów w starszym wieku szkolnym (4-6 klasa SP) oraz gimnazjum. Udziela konsultacji i porad pedagogicznych rodzicom diagnozowanych dzieci, nauczycielom nauczania integracyjnego i włączającego w zakresie pracy z uczniem z zaburzeniami rozwojowymi (zwłaszcza z dysfunkcją wzroku).
-
pedagog
Pedagog, absolwentka Uniwersytetu Szczecińskiego i Studiów Podyplomowych z Diagnozy i Terapii Pedagogicznej; wieloletnie doświadczenie w diagnozie dzieci i młodzieży z trudnościami w uczeniu się o różnej etiologii. Zajmuje się również terapią dzieci z deficytami rozwojowymi, ryzykiem dysleksji i dysleksją. Swoją wiedzę i umiejętności pogłębia w oparciu o liczne kursy i szkolenia doskonalące, dotyczące zarówno metod diagnozy, jak i terapii. Od kilku lat członek stałego Zespołu Orzekającego działającego w Poradni.
-
pedagog
Pedagog, terapeuta PPP nr 4 w Szczecinie. Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Szczecinie i Studiów Podyplomowych w WSH. Posiada liczne kursy i szkolenia doskonalące warsztat pracy pedagoga. Nauczyciel dyplomowany od 2001 r. Jest specjalistą w zakresie diagnozy uczniów z trudnościami w nauce, specyficznymi trudnościami w uczeniu się oraz z głęboką dysleksją. Prowadzi terapię dzieci z dysleksją, dysortogrfią i z uogólnionymi problemami w nauce. Prowadzi zajęcia psychoedukacyjne dla nauczycieli i rodziców dzieci z ADHD. Ma bardzo dobry kontakt z dziećmi i młodzieżą.
-
pedagog
Wykształcenie: studia magisterskie na kierunku Pedagogika Ogólna (US); studia podyplomowe: Doradztwo Psychospołeczne (WSP TWP), Pedagogika Wczesnoszkolna z Przedszkolną (US), Profilaktyka Zagrożeń Młodzieży (US), Diagnoza i Terapia Pedagogiczna (WSH TWP) oraz liczne kursy doskonalące warsztat pracy.
W ramach pracy poradni prowadzę m.in. warsztaty doskonalące umiejętności wychowawcze „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców (…)”, konsultacje indywidualne, diagnozę dzieci pięcio- i sześcioletnich, warsztaty i wykłady na terenie placówek.
Wiele lat pracowałam jako nauczyciel i pedagog w szkołach podstawowych i przedszkolach. Jestem również mamą dorosłego, odpowiedzialnego mężczyzny, który kiedyś był nadpobudliwym, dyslektycznym dzieckiem. Te doświadczenia pomagają mi w rozumieniu i rozwiązywaniu rozmaitych konfliktów między dziećmi, rodzicami i nauczycielami. Moją główną pasją jest wspieranie rodziców w trudnej sztuce wychowania. Dlaczego dzieci sprawiają kłopoty w szkole, w przedszkolu lub w domu? Czy dotychczas stosowane metody wychowawcze są odpowiednie dla Twojego dziecka? Jak wspomóc dziecko w obliczu kryzysu rodzinnego? Czy porozumienie z nastolatkiem jest możliwe? Zapraszam do rozmowy.
-
pedagog
wizytówka w przygotowaniu
-
logopeda
Jestem absolwentką studiów podyplomowych Logopedia i terapia (US) oraz Neurologopedia (PUM). Zajmuję się diagnozą i terapią dzieci z zaburzonym rozwojem mowy oraz wadami wymowy. Pogłębiam swoją wiedzę na licznych kursach i szkoleniach (Padovan Moduł II, cykl szkoleń Metody krakowskiej, terapia ręki, INPP i inne). Doświadczenie zdobywam pracując w poradni, szkole podstawowej i gabinecie prywatnym.
-
logopeda
W roku szkolnym 2020/21 nie pracuje.
Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Szczecińskim i studiów podyplomowych z zakresu logopedii i neurologopedii. Prowadzi diagnozę i terapię dzieci z zaburzeniami w rozwoju mowy i wadami wymowy. Doświadczenie zdobywała pracując na stanowisku logopedy w poradni, szkole specjalnej i przedszkolu.
-
logopeda
wizytówka w przygotowaniu.